Home » » Οταν οι Κινέζοι ζουν το... ισπανικό όνειρο

Οταν οι Κινέζοι ζουν το... ισπανικό όνειρο

Written By Αόρατος on 5 Ιανουαρίου 2013 | 12:00 μ.μ.

Οταν οι γονείς της Τζιάτζια Γουάνγκ μετανάστευσαν από την Κίνα στη Βαρκελώνη στη δεκαετία του '90, δεν είχαν άδεια εργασίας ούτε μιλούσαν ισπανικά. Η οικογένεια έτρωγε αβγά για να ζήσει. Οι γονείς εργάζονταν 12 ώρες τη μέρα σε κινέζικο εστιατόριο.

 Πέντε χρόνια αργότερα άνοιξαν το δικό τους χώρο εστίασης με χρήματα που δανείστηκαν, άτοκα, από συγγενείς. Η ίδια και ο αδερφός της...
έπλεναν τα πιάτα. Οι γονείς κοιμόντουσαν σ' ένα στρώμα στο μπάνιο προκειμένου τα παιδιά να μελετούν τα μαθήματά τους το βράδυ στο διπλανό δωμάτιο.

 Σήμερα, όταν η ανεργία για τους νέους Ισπανούς φθάνει το 50%, η 24χρονη Γουάνγκ, που σπούδασε οικονομικά στο Χάρβαρντ, έχει τέσσερις δουλειές: καθηγήτρια μανδαρίνικων, σύμβουλος κινέζων επενδυτών στην Ισπανία, διευθύντρια εκδοτικού οίκου και συγγραφέας μυθιστορημάτων.

 Πολλοί από τους 170.000 κινέζους μετανάστες στην Ισπανία όχι μόνο αντεπεξέρχονται στις αδυσώπητες οικονομικές συνθήκες αλλά και ευημερούν, βοηθούμενοι από τη σκληρή δουλειά και το ισχυρό κομφουκιανικό μοντέλο οικογενειακής αφοσίωσης. «Η κινεζική οικογένεια εξαρτάται λιγότερο από την κυβέρνηση γιατί η οικογένεια είναι το κράτος πρόνοιας, η τράπεζα και οι κοινωνικές παροχές όλα σε ένα», λέει η Γουάνγκ.

 Η ισπανική κυβέρνηση είναι τόσο αποφασισμένη να προσελκύσει κινέζους μετανάστες που τον Νοέμβριο ψήφισε νόμο ο οποίος προσφέρει άδεια παραμονής στους ξένους που αγοράζουν ακίνητα αξίας άνω των 160.000 ευρώ με στόχο να φέρει κινεζικές και ρωσικές επενδύσεις στην Ισπανία.

 Οι κινέζοι μετανάστες στη Μαδρίτη και στη Βαρκελώνη ξεκινούν επιχειρήσεις και αγοράζουν σπίτια από τους Ισπανούς που δυσκολεύονται αφότου έσκασε η φούσκα των ακινήτων. Από τους 8.613 ξένους που ξεκίνησαν κάποια επιχείρηση στη χώρα το τελευταίο δεκάμηνο, το 30% (οι 2.569) ήταν Κινέζοι.

 Το είδος των επιχειρήσεων που συνήθως επιλέγουν οι Κινέζοι εξηγεί την επιτυχία τους σε χαλεπούς οικονομικά καιρούς: μπαζάρ φθηνών προϊόντων, κομμωτήρια χαμηλού κόστους και σούπερ μάρκετ με χαμηλές τιμές τα οποία αποτελούν σήμερα μαγνήτη για τους Ισπανούς των οποίων η τσέπη πλήττεται. 

 ΤΟ ΒΗΜΑ - NEW YORK TIMES
Share this article :

Δημοσίευση σχολίου

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. MagazinoS - All Rights Reserved
Η αναπαραγωγή - αναδημοσίευση τμήματος ή ολόκληρης ανάρτησης όχι μόνο επιτρέπεται αλλά και ενθαρρύνεται. Με την καλόπιστη και ρητή αναφορά της πηγής.. MagazinoS